Taxa auto 2013 – part 2

Admin | Personals
21 Feb 2013

geambas masiniDa, știu că nu am mai scris de o groază de timp aici, am avut motive bine întemeiate, asupra cărora nu vreau să insist acum.

Vreau să insist asupra unui singur fapt: în momentul în care idioții dragii noștri conducători au ieșit la rampă și au zis “Bă plebeilor, chill! Taxa auto care va fi aprobată de la 1 Martie nu va rămâne în forma în care o știți toți, vom face modificări să fie toată lumea mulțumită” am zis că cineva acolo sus (nu sus la ei, mai sus de ei…) mi-a ascultat gândurile violente îndreptate asupra lor și face dreptate. Adio taxă de 2500 de Euro plătită pentru o mașină Euro3 Diesel cu motor de 1.9, adio taxă de 1500 de euro plătită pentru o mașină Euro3 benzină cu motor de 1.4. No more ! Justice and faith in humanity is restored !!! Thank you God !!!

Apoi am văzut modificările.

Înainte să fie făcute, toți cei care aduceau cazane de “Pisicuțe” (dar nah, are omul BEMVE) Euro 1,2 din Jermănica, animălite cu milioane de Km la bord, tunate în cele mai kitsch-oase moduri imaginabile și inimaginabile le luau de acolo cu 200 de Euro, le aduceau aici și le înmatriculau pe Bulgaria cu 50 de Euro. Iaca cu 250 de Euro ai bolid sau mașină de lux (cum spun cei de la ProTv când se referă la vreo troacă de asta obosită de BEMVE…). Cei cu mașini mai noi, un Euro 4 ceva, care nu lasă în spate nori de fum erau ok, plăteau o taxă mică, stratul de ozon nu se ducea dreaq și uite așa toată lumea era fericită.

Acum.

Well, vedeți voi, încă există confuzia făcută între taxa de înmatriculare și taxa de mediu. Când se vorbea de taxă de înmatriculare și de reînnoirea parcului auto era clar: cazanele de pe vremea lui TataPetre taxate la greu, iar cele noi modic, pentru a putea încuraja EXACT înnoirea parcului auto, pentru că asta era. Scăpai de hârburi vechi și luai o mașină nouă. Toată lumea fericită, ozonul torcea și el de fericire, all good. Când se vorbea de taxa de mediu (și asta mi-a luat ceva timp să înțeleg cum funcționează…) ideea era că mașinile vechi erau taxate mai puțin, pentru că ele se apropie de due-date și de-a lungul vieții au tot plătit diverse taxe și impozite prin țările prin care au sălășluit. Cele noi erau taxate mai mult pentru că pentru ele de abia de acuma începea lungul drum al vieții. C-așa-i în tenis.

Vajnicii noștri fii ai bravilor soldați au considerat că această taxă de mediu care se va introduce de la 1 Martie va trebui să se reflecte într-o înnoire majoră a parcului auto național, ținând cont și de puterea de cumpărare a melteanului de rând.

Păi dragilor, în forma sa actuală această taxă de mediu va “înnoi” parcul auto cu mașini SH cu ani de fabricație pornind de la 1964 sau chiar înainte. Pentru că asta este puterea de cumpărare a românului, nu? Să-și ia un hârb ieftin cu care să se târâie din punctul A în punctul B cu haita de câini după el. Deci cam mumu stratului de ozon…

Da, dacă ar fi privită strict doar ca taxă de mediu ar fi corect. Dar ea este privită ca o înnoire a parcului auto. Înnoire my ass. Ajungem fix în situația inversă în care un cioroi își aduce o “Pisicuță” din Germania și o înmatriculează lejer pe România, iar cei ce vor o mașină mai nouă, mai performantă să fie nevoiți ori să plătească o taxă exorbitantă, ori să o înmatriculeze ei la rândul lor pe Bulgaria.

Samsarii care aveau la vânzare în Autovit tot felul de gioarse pe care nu le lua nimeni că erau de pe timpul lui Brejnev acum își pot freca liniștiți mânuțele dolofane. Vor mai face niște bani “cinstiți”.

Restul creștinilor de treabă, mumu lor. Stratul de ozon, mumu. Sărăcia predomină.

Seems legit.

Tags: , , , , , , , , ,

Leave a Reply

UA-36392182-1
Read more:
monty
Luați aminte șoferi

Da. Exact. Luați aminte. Dacă până și patrupedele pot să conducă mai bine decât mulți dintre participanții la traficul de...

Close